Nie trać energii
(Listopad | 2017)

Poznaj świat domów energooszczędnych i zobacz jakie to proste. Ruszyła nowa kampania edukacyjna. Zobacz szczegóły

Współczesne wyzwania, takie jak zanieczyszczenie powietrza czy duża emisja szkodliwych pyłów związana z ogrzewaniem domów jednorodzinnych, a także wymagania prawne w zakresie efektywności energetycznej budynków, skłaniają inwestorów do wyboru energooszczędnych rozwiązań.

 

Czterech producentów oferujących rozwiązania energooszczędne – firmy Danfoss Poland, H+H Polska, ROCKWOOL i VELUX – rozpoczęły kampanię edukacyjną „Nie trać energii" na temat budownictwa energooszczędnego.

Pomysł na realizację kampanii narodził się w odpowiedzi na wyzwania, które stoją przed inwestorami planującymi budowę domu lub remont. Kampania Nie trać energii to unikalne przedsięwzięcie, którego celem jest przybliżenie idei budownictwa energooszczędnego, rozwianie mitów na temat kosztów ich budowy oraz edukacja w zakresie korzyści płynących z budowy domu efektywnie energetycznego dla nas, naszych bliskich i naszego otoczenia. W komunikacji kampanii zostaną poruszone cztery, kluczowe dla każdego inwestora kwestie: komfort, zdrowie, ekologia i oszczędność. 

W ramach kampanii zostanie przeprowadzony szereg działań. W pierwszej kolejności zrealizowane zostanie badanie opinii społecznej na temat świadomości Polaków w zakresie efektywności energetycznej, na bazie którego powstanie raport, którego celem jest zainicjowanie ogólnopolskiej debaty na temat efektywności energetycznej i komfortu w domach. Zostanie stworzony cykl materiałów video, pokazujący domy energooszczędne, a także dobre praktyki, które na swoje potrzeby mogą zaadoptować osoby planujące remont lub budowę domu.

Platformą rozmowy i wymiany poglądów będzie fanpage Nie trać energii na Facebooku oraz kanał „Dom z klimatem" na YouTube. Wszelkie niezbędne dla inwestorów informacje pozwalające łatwiej planować budowę domu będą zamieszczone na platformie edukacyjnej www.nietracenergii.pl. Dopełnieniem działań będzie współpraca z ekspertami kampanii i partnerami instytucjonalnymi, którzy swoją wiedzą i ekspertyzą wspierać będą działania edukacyjne w ramach kampanii.

W ramach kampanii będziemy dzielić się wiedzą i inspirować jak wybudować lub wyremontować dom, który będzie energooszczędny i komfortowy. Pokażemy, że stosując sprawdzone i nowoczesne rozwiązania, zyskujemy nie tylko niższe rachunki i oszczędność energii, ale wpływamy przede wszystkim na komfort i zdrowie naszych najbliższych i sąsiadów. Podnosząc efektywność energetyczną budynków w istotny sposób walczymy też ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza.

 

Zachęcamy do polubienia i obserwowania profilu naszej kampanii na www.facebook.com/nietracenergii.